| Az ismeretkör: Ábrázoló geometria Kredittartománya (max. 12 kr.): 4 Tantárgyai: Ábrázoló geometria | 
| Tantárgy neve: | Ábrázoló geometria | Kreditértéke: 4 | 
| A tantárgy besorolása: kötelező | ||
| A tanóra típusa: 1 óra előadás / 2 óra gyakorlat, összesen 36 óra az adott félévben Az adott ismeret átadásában alkalmazandó további (sajátos) módok, jellemzők (ha vannak): | ||
| A számonkérés módja: évközi jegy Az ismeretellenőrzésben alkalmazandó további (sajátos) módok (ha vannak): | ||
| A tantárgy tantervi helye: 1. félév | ||
| Előkövetelmények: - | ||
| Tantárgyleírás: | ||
| A tantárgy célja a mérnöki munkához szükséges látásmód fejlesztése, a kétdimenziós rajz és a háromdimenziós valóság közti kapcsolat érzékelésének kialakítása, a térbeli geometriai viszonyok elemzése, az elemzéséhez szükséges elméleti és gyakorlati tudás elsajátítása. A kurzus célja, hogy a különböző térbeli alakzatok párhuzamos vetítéssel előálló képeinek szabályszerűségeit bemutassa és ezeket használja a feladatmegoldások során. Monge-féle kétképsíkos eljárás és axonometrikus ábrázolás segítségével olyan mintafeladatok kerülnek megoldásra, melyekkel a kurzus a későbbi számítógépes modellezést is támogatja. Témakörök: Axonometria és perspektíva alapjai, vetületek értelmezése, Monge-féle kétképsíkos ábrázolás, térelemek ábrázolása, illeszkedési-, metszési feladatok, valódi mérettel kacsolatos szerkesztési módszerek (transzformáció), síklapú testek ábrázolása, metszésük egyenessel, síkkal, testek áthatása, forgásformák. | ||
| Irodalom | ||
| Kötelező irodalom: 
 Ajánlott irodalom: 
 | ||
| Előírt szakmai kompetenciák, kompetencia-elemek | ||
| 
 - Ismeri a műszaki menedzsment szakterületeinek tanulási, ismeretszerzési, adatgyűjtési módszereit, azok etikai korlátait és problémamegoldó technikáit. - Ismeri a műszaki szakterület ismeret- és tevékenységrendszerének alapvető tényeit, összefüggéseit, határait, korlátait. 
 - Képes műszaki-gazdasági dokumentációk megértésére, feldolgozására. - Rendelkezik együttműködő, kapcsolatteremtő képességgel, kommunikációs készséggel. - Rendelkezik felelősségtudattal, minőségtudattal, értékelési és önértékelési, analizáló és szintetizáló képességgel. - Képes a gyakorlatban is alkalmazni a szakterületéhez kapcsolódó munka- és tűzvédelmi, biztonságtechnikai területek előírásait, követelményeit. - Képes a hazai és nemzetközi szakirodalom feldolgozására és felhasználására. 
 - Nyitott a műszaki szakterületet megalapozó általános és specifikus ismeretekre. - Törekszik arra, hogy folyamatos önképzéssel és továbbképzéssel szakmai fejlődését elősegítse. - Átfogó rendszerszemlélettel rendelkezik. 
 - A szakterületéhez tartozó elemzői feladatok megoldása során önállóan választja ki és alkalmazza a releváns problémamegoldó módszereket. - Saját munkájának eredményeit reálisan értékeli. - Váratlan döntési helyzetekben is önállóan képes a munkavégzésre, a szakmai kérdések végiggondolására. - Felelősséget vállal szakmai döntéseiért. 
 | ||
| Tantárgy felelőse: Dr. Perge Erika adjunktus, PhD | 
| Tantárgy oktatásába bevont oktató(k): Dr. Papp Ildikó adjunktus, PhD. Nagyné Dr. habil. Kondor Rita, egyetemi docens, PhD, dr. habil. | 
Tantárgyi tematika heti bontásban (nappali tagozat)
Tantárgyi tematika konzultációnként (levelező tagozat)