| Tantárgy neve: Építéskivitelezés és szervezés I | Kreditértéke: 4 | 
		
			| A tantárgy besorolása: kötelező (Építőipari specializáció) | 
		
			| A tanóra típusa: 2 óra előadás / 2 óra gyakorlat, összesen 48 óra az adott félévben Az adott ismeret átadásában alkalmazandó további (sajátos) módok, jellemzők (ha vannak):  | 
		
			| A számonkérés módja: kollokvium Az ismeretellenőrzésben alkalmazandó további (sajátos) módok (ha vannak):  | 
		
			| A tantárgy tantervi helye: 5. félév | 
		
			| Előkövetelmények: − | 
		
			| Tantárgyleírás:  | 
		
			| A hallgatók betekintést nyernek az építőipari beruházások előkészítésébe, megismerik a különböző építési technológiákat valamint a költségvetéshez használható tételrendszereket. Megismerkednek a költségvetés készítéshez szükséges szoftverek használatával illetve elsajátítják azok megfelelő kezelését. Megismerik továbbá az árképzés különböző módjait, a költségvetés formáját, felépítését, a különböző számlázási formákat. Megismerik az organizációs tervek alapvető elemeit elkészítési módját, az időütemtervek készítését, azok szakmai sajátosságait valamint az ezek elkészítéséhez szükséges szoftverek használatát. | 
		
			| Irodalom | 
		
			| Kötelező és ajánlott irodalom:  
				Lámer G., dr. - Szűcs E, dr.: Építési folyamatok szervezése. Budapest, Terc Kft., 2013.Lámer Géza, dr.: Költségszámítás és árképzés. DE. MK. Menedzser tanszék, 2010. Kézirat. 2011.Lámer Géza, dr.: Az építési munkák szervezése. DE. MK. Menedzser tanszék, 2010. Kézirat. 2011Építési műszaki ellenőrök kézikönyve. Főszerk.: dr. Gyulai Judit, dr. Kiss Jenő. TERC, Budapest 2001.Építési műszaki ellenőrök kézikönyve 2. Főszerk.: dr. Gyulai Judit, dr. Kiss Jenő. TERC, Budapest 2005.Felelős műszaki vezetők kézikönyve. Főszerk.: Greskovics Sándor. TERC, Budapest 2005.Kocsis Ferenc, dr. – Móry László dr.: Építésvezetők Kézikönyve. ÉTI, Budapest, 1990.Takács Ákos: Építési Beruházások kézikönyve. A gondolattól a kulcsátadásig. TERC, Budapest 2004.Takács Ákos – Dr. Neszmélyi László – Somogyi Miklós: Építéskivitelezés-szervezés. Szega Books, Pécs, 2008.Tóti Magdolna – Wehner Marianna: Építésszervezés, építéskivitelezés. Nagy és Társa Nyomda és Kiadó Kft., Budapest, 2005. | 
		
			| Előírt szakmai kompetenciák, kompetencia-elemek | 
		
			| a)   tudása 
				Ismeri az épületszerkezetek és az épületgépészeti rendszerek diagnosztikai módszereit, az épületeken belül az egészséges és biztonságos életvitelt biztosító komfortkövetelményeket, valamint a belső környezet minőségét befolyásoló tényezők hatásmechanizmusát 
				Rendelkezik kockázatmenedzsment ismeretekkel, valamint a tervezési feladatok organizációjához, tenderbonyolításához, kivitelezés szervezéshez, szakágak közti koordinációjához szükséges ismeretekkelIsmeri a létesítmények építészeti, épületszerkezeti, tartószerkezeti elemeit, az épületgépészeti és épületvillamossági berendezéseket és rendszereket, valamint az épületinformatikai, épületfelügyeleti és irányítástechnikai eszközöket.     b)   képességei 
				Képes a szakterületét támogató szoftverek és informatikai rendszerek felhasználói szintű kezelésére, alkalmazására.Képes az adott műszaki szakterület elméleteit és az azokkal összefüggő terminológiát a problémák megoldásakor innovatív módon alkalmazni, korszerű ismeretszerzési adatgyűjtési módszerek felhasználásávalAlkalmas a létesítmények üzemeltetésével, fenntartásával, felújításával kapcsolatos diagnosztikai vizsgálat elkészítésére, létesítményeinek auditálására, energetikai tanúsítások elvégzésére, értékbecslésre, facility managementi feladatok ellátásáraKépes felmérni egy létesítmény energetikai állapotát, elemzéseket készíteni és koncepciókat készíteni létesítmények energetikai felújítására, rekonstrukciójára vonatkozóan c)   attitűdje 
				Nyitott a műszaki szakterületet megalapozó általános és specifikus ismeretekre.Törekszik arra, hogy folyamatos önképzéssel és továbbképzéssel szakmai fejlődését elősegítse.Átfogó rendszerszemlélettel rendelkezik. d)   autonómiája és felelőssége 
				Irányítás mellett közreműködik a műszaki szakterület szakembereivel egy-egy konkrét projekt megvalósításában.A szakterületéhez tartozó elemzői feladatok megoldása során önállóan választja ki és alkalmazza a releváns problémamegoldó módszereket.Saját munkájának eredményeit reálisan értékeli. |